سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین همایش فناوری اطلاعات، حال، آینده

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمدرضا فیضی درخشی – دانشگاه تبریز
آزاده روحانی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر

چکیده:

درجهان امروز با گسترش اطلاعات و پیشرفت تکنولوژی حجم پایگاه داده ها افزایش می یابد و در این راستا نیاز به بازاریابی درست وکامل اطلاعات مورد نیاز به چشم می خورد دراین مقاله روشهای مختلفی که در تطابق فیلدها مطرح شده است بررسی خواهد شد کل روشهای مطرح شده در سه دسته کلی دسته بندی خواهد شد که مبتنی بر کاراکتر و مبتنی بر توکن و آوایی می باشد که دسته اول بیشتر خطاهای تایپی را پوشش می دهند و بیشتر درحد کاراکتر بحث می کنند دسته دوم در مورد رشته ها که از چندین کلمه تشکیل شده اند کاربرد خوبی دارند دسته سوم مربوط به خطاهای آوایی می باشد که دو کلمه از لحاظ نگارش هیچ شباهتی به هم ندارند ولی از لحاظ آوایی و گویش مثل هم تلفظ می شوند و همچنین کاربردهای هریک از این روشها بررسی خواهد شد.