سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

زهرا واعظی – کارشناس ارشد دفتر مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت

چکیده:

باپیشرفت سریع فناوری شبکه های بی سیم و دستگاههای سیار،تجارت سیار به عنوان توسعه عملی تجارت الکترونیک مطرحشده است.سرویس گیرندگان می توانند کالاها و اطلاعات را ازطریق یک دستگاه سیار روی محیط شبکه خرید و فروش کنند .در تجارت سیار، خروجی کار فراهم کنندگان محتوا باید باامکانات سرویس گیرنده منطبق باشد . از طرفی درحال حاضرمحتوای وب و برنامه های کاربردی برای کامپیوترهای شخصیو رومیزی طراحی شده اند، که دسترس پذیری به محتوای وبرا از طریق ابزارهای مورد استفاده درتجارت سیار محدود میکند. در این مقاله ، برای پذیرش سرویسهای محتواگر به منظورتسهیل دسترسی پذیری به وب و اعمال این تکنیک برایتجارت سیار، راه حلهایی را ارائه می دهیم . نتایج پژوهش های مقدماتی و تجاربی که ما از تجارت سیار آموخته ایم نیز در اینمقاله مورد بحث قرار می گیرد.