سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

مرضیه اتلیخانی – کارناسی ارشد، مدیریت تحول، دانشگاه پیام نور تهران

چکیده:

امروزه فناوری اطلاعات بطور فزاینده و به صورت تصاعدی در حال رشد است. به تناسب این رشد، فناوری اطلاعات انتظارات افراد را در مورد خدمات، محصولات، نحوه و کیفیت ارائه خدمات را بطور روز افزون تغییر داده است و دولت ها خود را در مقابل این انتظارات و نیازها مسئول می دانند. دولت ها نیز حرکت شتابانی را برای ارائه خدمات خود به صورت (online) در فرآیندهای کاری و ایجاد تعامل بیشتر با شهروندان آغاز کرده اند و مردم از دولت ها می خواهند که در اموراتشان در صف ها معطل نشوند و خدمات را با کیفیت بالاتر و ارزان تر و سریع تر بدست آورند تا بتوانند بطور مستقیم از اسلاعات، تسهیلات و خدمات دولتی بهره مند شوند. توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات و نگرش نوین به این توسعه از طریق مکانیسم اینترنت و صفحات وب متغیرهای جدیدی را در زندگی جاری جامعه ایرانی در طول دهه اخیر پدید آورده که بر استراتژی برنامه های اقتصادی و اجتماعی دولت جمهوری اسلامی تأثیر گذار شده است. ما در این مقاله مروری بر روش ها و ایده ها و موارد مورد استفاده شده در دولت الکترونیک را داشته ایم و در پایان پیشنهاداتی برای بهبود در این رشد فناوری اطلاعات داده ایم که نیازمند توجه دولتمردان به این موارد می باشد.