سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: ششمین کنگره ملی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

یوسف رحمانی – دانشجوی کارشناسی ارشد سازه
محمدرضا سهرابی – استادیار گروه مهندسی عمران دانشگاه سیستان و بلوچستان
احمد عسکری – دانشجوی کارشناسی ارشد سازه

چکیده:

در جهان سالانه مقدار زیادی لاستیک فرسوده تولید می شود که امکان دفن این لاستیک ها درمحیط زیست وجود ندارد زیرا لاستیک با سرعت بسیار کمی تجزیه می شود و آلودگی های بسیاری زیادی تولید می کند یکی از راههای از بین بردن این لاستیک ها سوزاندن آن ها می باشد اما گاز حاصل از سوختن نیز آلودگیهای زیادی به دنبال دارد استفاده از این لاستیک ها ی فرسوده در بتن با توجه به مصرف زیاد بتن در صنعت بعنوان یکگزینه خوب برای دفع این ضایعات مطرح می باشد اضافه کردن خرده لاستیک در بتن باعث بهبود برخی از خصوصیات مکانیکی و دینامیکی از قبیل جذب انرژی بیشتر بتن امکان تغییر شکل بهتر و مقاومت در برابر ترک خوردگی می شوود در تحقیق ح اضر بتن خود تراکم حاوی مقادیر ۵، ۱۰ و ۱۵ درصد خرده لاستیک که جایگزین دانه های شن شده اند به همراه ۱۰ درصد میکروسیلیس که جایگزین سیمان شده است ساخته و آزمایشهای بتن تازه مانند جریان اسلامپ T50، حلقه J، جعبه L، و قیف V شکل و همچنین آزمایشهای بتن سخت شده شامل مقاومت فشاری ۷ روزه و ۲۸ روزه مدول الاستیسیته و چگالی انجام شده و نتایج حاصله مورد بررسی و ارزیابی قرارگرفته است.