سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

صدیقه تقیه – هیئت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید
مریم راسخ – کارشناس ارشدمدیریت دولتی
محمدباقر تقیه – دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری
سیدرسول سجادی – دانشجوی کارشناسی ارشدعمران سازه

چکیده:

درعصرکنونی یکی از عناصر کلیدی مدیریت به منظوردستیابی به توفیق در اداره سازمان ها و موسسات بخصوص از نوع تجاری تولیدی و خدماتی در کنار موضوعات مهمی مانند تصمیم گیری برنامه ریزی سازماندهی رهبری و نظارت بحث بازاریابی می باشد ایجاد مفهوم نوینی از بازاریابی با عنوان بازاریابی اینترنتی تحت لوای فلسفه بازاریابی رابطه ای که محور خود را تامین نیازهای مشتریان بصورت انفرادی ایجاد ارزش برای مشتری و توسعه شبکه ارتباطات و تعاملات بین شرکت ها و افراد قرار داده ناشی از همین دیدگاه است پیشرفت و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیرات عمیق و گسترده ای در فرایندهای تجاری به وجود آورده و اینترنت به عنوان موثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی امکان رسیدن شرکت ها به بازارهای بین المللی را فراهم ساخته است اینترنت از مهمترین و بحث برانگیزترین موضوعات در تجارت است سرعت توسعه بازاریابی الکترونیکی بسیار بالا است بطوریکه با کندی تحقیقات و انتشار نتایج آن همسو نیست مشخص است که بنیادهای تجاری به سرعت درحال تحول و ا ستقرار در نقاط پویایی جدید است بنابراین این مقاله در صدد بررسی بازاریابی الکترونیکی با تاکید برنقش اینترنت است تا ازا ین رهگذر بتوان از مزایای رقابتی دنیای الکترونیک بهره برد.