سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: سومین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

مجتبی کلاهدوزان – ایران، اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
مسعود صفاری – کارشناس مهندسی تکنولوژی مکانیک خودرو- دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آ

چکیده:

در این مقاله ابتدا موتورهای بنزینی و برقی خودروی هیبرید موازی مورد نظر را طبق شرایط کاری خودرو در حالت های مختلف انتخاب کرده وسپس راندمان ، توان، گشتاور و پارامترهای دو موتور را طبق فرمول های استاندارد طراحی بررسیشده و نمودار و نتایج به صورت مجزا ارائه می گردد. سپس با مقایسه نتایج محاسبات انجام شده برای نسبت موتور برقی و بنزینی برای خودروی مورد طراحی گروه به نام خودروی هیبریدی آریاسب، با سه مدل از خودروهای هیبریدی روز دنیا،نتایج مقایسه و تحلیل شده است. نتایج شرایط مناسب خودروی هیبریدی آریاسب از نظر انتخاب پارامترها و طراحی را نشان می دهد.