سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش منطقه ای روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد صفحات: ۳

نویسنده(ها):

قدسی احقر – مدرس دانشگاه کارشناس ارشد آموزش و پرورش تطبیقی
رضا فضلعلی زاده – استاددانشگاه علامه طباطبائی
احمد آقازاده – دانشیار پژوهشکده تعلیم و تربیت

چکیده:

نظام آموزش از راه دور که بدنبال احساس نیاز و تمایل فراگیران جهت دسترسی غیرحضوری به مطالب درسی محدودیت زمانی مکانی و مشکلات حضور اجباری و به موقع درکلاسهای درس به وجود آمد که با پیشرفت فناوری اطلاعات و کاربرد آن درامر اموزش بعد دیگری از این نوع آموزش مطرح شد که با اوج گیری استفاده از شبکه های کامپیوتری به ویژه شبکه جهانی اینترنت و وب جهانی www که تسهیلات ویژه ای دراین زمینه بوجود آورده است منجر شد و این نظام آموزشی درسطح جهان از اهمیت بسیاری برخوردار شود ظرفیت اندک این سیستم ها درابعاد مختلف سبب می شود که تنها قشر محدودی از افراد بتوانند از امکانات تحصیلی بهره مند شوند و عده زیادی از دسترسی به آموزش عالی محروم گردند و توانها و استعدادهای زیادی به هرز رود ایده آموزش از راه دور بهعنوان یک پدیده صنعتی و پیشرفته درسال ۱۹۷۱ توسط اتوپیترز پروانده شده و بدین سان بود که از اواخر دهه ۵۰ برنامه ریزان آموزش به آموزش باز جلب شد.