سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: هشتمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

زهره زارع نژاد – دانشجوی ارشد تکنولوژی مهندسی نساجی
طاهره محمدی – دانشجویان کارشناسی
ثریا نقدی –
پدرام پیوندی – استادیار دانشگاه یزد

چکیده:

صنعت پوشاک و مد یکی از پررقابت ترین و چالش برانگیزترین تجارت هاست و یکی از لوازم آن مهارت بالای طراحی و خلق تصاویر نو برروی صفحه کاغذ می باشد هدف هنرمند طراح مد الهام و گسترش مهارت طراحی برای ایجاد ابتکار و نوآوری است یکی از مهمترین نکاتی کهدرطراحی باید مورد توجه قرار داد توجه به سایر پوشاک و اندام موردعلاقه مشتریان است درجوامع امورز نارضایتی بویژه در وزن و قالب بدن بعنوان یکی از مشکلات رایج است هرشخص یک تصوری از بدن خود اندام ایده آل دارد پس وظیفه طراح این استکه سایز و طراحی لباسی که بتواند عیوب افراد را بپوشاند تا فرد را به سایز دلخواهش نزدیک کند در این مقاله سعی شده است تا سایز مورد علاقه افراد مشخص شود این کار هم به طراحان دربهبود طراحی و هم تولید کننده ها دربرنامه ریزی تولید کمک می کند.