سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

امیربک خوشنویس – دانشگاه تربیت معلم سبزوار دانشکده فنی مهندسی، گروه مکانیک
مهدی جلالی فر – دانشگاه بیرجند،دانشکده فنی مهندسی، گروه مکانیک
مجید ملک جعفریان – دانشگاه بیرجند،دانشکده فنی مهندسی، گروه مکانیک

چکیده:

در این تحقیق به مطالعه اثرات دنباله سیلندر دایره ای با قطرهای متفاوت برروی سیلندر دایره ای دیگری که در پشت آن قرار گرفته است پرداخته ایم.و پروفیل سرعت متوسط ایجاد شده را بررسی ومقایسه می کنیم. نسبت قطرها برابرند با d/D= : 0.4,0.8,1,1.25,2.5 که در دوفاصله ۲, ۵٫۵ L/d= قرار گرفته اند. مشاهده شده است که اگر سیلندری با قطر ۰٫۸ d/D= در L=5.5d جلوی سیلندر مورد نظر بگذاریم سرعت در پشت سیلندر (در نقطه سکون پشتی) به کمترین میزان نسبت به حالتهای دیگر می رسد