سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

مسعود عیدی عطارزاده – کارشناس ارشد هوافضا
محمد فرشچی – استاد هوافضا دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

هدف ازاین مقاله بررسی تجربی اثراستفاده از انشعاب برعملکرد موتور تراک ضربه ای است این بررسی به صورت مقایسه بین طول ناحیه DDT ونیز سرعت موج تراک درحالتهای استفاده از مارپیچ و استفادها ز انشعاب با طول ۳۸cm و ۵۵cm است نتایج ۴۵ آزمایش موتور به صورت تک سیکل و با مخلوط هیدروژن و اکسیژن نشان دهنده عملکرد بهتر انشعاب نسبت به مارپیچ می باشد و استفاده از انشعاب با طول کوتاه تر بسیارمفید تر از استفاده از انشعاب با طول بیشتر است سرعت پایین انتقال موج درون انشعاب بیانگر انتقال موج فشار بدون احتراق است همچنین با استفاده از انشعاب می توان فرکانس کاری موتور را تا حداکثر ۴۰۰ هرتز افزایش داد.