سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

ابراهیم گشتاسبی راد – استادیار دانشگاه شیراز
محمدعلی وزیری زنجانی – رئیس مرکز طراحی هواگرد هسا
علی دهقان منشادی – کارشناس ارشد مرکز طراحی هواگردهسا
سیدمحسن اعتصامی رنانی – کارشناس مرکز طراحی هواگرد هسا

چکیده:

یکی از اشکالاتی که متخصصین آیرودینامیک درهنگام انجام تستهای تونل بادمدلهای آیرودینامیکی با مقیاس کوچکتر از مقیاس کامل با آن مواجه م یشوند گذرش(Transition) متفاوت جریان حول مدل و گذرش واقعی جریان درهنگام پرواز است که تاثیر سوء آن خصوصا در اندازه گیری پسا ظاهر میشود ایجاد گذرش اجباری جریان با استفاده از نصب تریپ استریپ از کم هزینه ترین روشهای اصلاح این مساله است که دراین مقاله این پدیده مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج تجربی نصب تریپ استریپ مناسب برروی مدل یک هواپیما با اثر فلپ به عنوان روش اصلاح این مساله تحلیل شده است.