سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

صابر امیراعلایی بناب – دانشجوی کارشناسی ارشد
عبدالامیربک خوشنویس – استادیاردانشگاه تربیت معلم سبزوار

چکیده:

دراین تحقیق به بررسی اثرات میزان آشفتگی جریان ورودی برروی پارامترهای دنباله یک نمونه ی ایرفویل پرداخته شده است برای ایجاد آشفتگی های مختلف از شبکه های توربولانس ساز با اندازه های متفاوتی استفاده شده است که با توجه به این شبکه ها امکان تولید شدت اغتشاشات Tu%=0.1, 5, 6 وجود دارد و ایرفویل به کاررفته در این آزمایشاتNACA0012 می باشد این آزمایشات درسرعت ۱۰ متربرثانیه درجریان آزاد برروی یک ایرفویل با عدد رینولدز ۱۸۹۰۰ اندازه گیری شده است از این آزمایشات می توان نتیجه گرفت که پروفیل سرعت متوسط نسبت به اغتشاشات جریان ورودی حساسیت کمتری دارد و زمانی که X/d افزایش می یابد نصف دهانه دنباله b1/2 افزایش می یابد و همچنین هرچه شبکه اغتشاشات بیشتری تولید نماید دهانه دنباله افزایش می یابد.با ادامه جریان در امتداد x/d دنباله همچنان متقارن باقی مانده و تاثیرات درمحدوده دنباله می باشد و سرعت درخارج از دامنه دنباله برای هرسه مرحله تقریبا برابر می باشد درایستگاه های بالاتر که از ایرفویل دورتر می شویم کاهش اغتشاشات درون دنباله نسبت به خارج از دنباله درصد بیشتری دارد و درایرفویل با شدت اغتشاشات ورودی ۰٫۱ کاهش ماکزیمم اغتشاشات درون دنباله سریعتر از ایرفویل با شدت اغتشاشات ورودی ۵٫۶ است.