سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه

تعداد صفحات: ۲۱

نویسنده(ها):

حامد سلیمانی – دانشجوی MBA (کارشناس مخابرات)

چکیده:

تبلیغات مکان محور(location based advertisement ) که نوعی از سرویسهای مکان محور(location based services)می باشد در سالهای اخیر و با گسترش امکانات تجهیزات سیار و افزایش قابلیت های شبکه های بیسیم مانند دسترسی به اینترنت از اهمیت خارق العاده ای برخوردار شده اند .در اینمقاله با معرفی کلی این مفاهیم و نوع سیار آنها به بررسی نمونه های اجرایی می پردازیم، از آنجایی که میتوان تبلیغات مکان محور را نوعی از سرویسهای ارزش افزوده که مورد توجه کنونی اپراتورهای ایران قرار گرفته-اند به حساب آورد، روش های بازاریابی تعاملی مورد استفاده و مدلهای کسب و کار آنها را بررسی می کنیم. اینبررسی ها می تواند امکان سنجی ارائه اینگونه سرویسها را توسط متخصصین تسهیل نموده و شناخت آنها نسبتبه این نوع سرویسها را افزایش دهد.کلمات کلیدی: تبلیغات سیار مکان محور، تبلیغات مکان محور، سرویسهای مکان محور