سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

محمد فتحیان – دانشیار دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران
رحیم حضرتقلی زاده – کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

همزمان با رشد استفاده از نامه الکترونیکی، سوء استفاده و فریبکاری نیز به تبع آن بالا رفته است. یکی از نمونه های سوء استفاده هرزنامه ها می باشد. مهمترین مشکلی که در این حوزه، در ارتباط با بازاریابی و تبلیغات مطرح می شود، در نظر گرفتنمطلق یک نامه الکترونیکی تبلیغاتی به عنوان هرزنامه یا نامه معتبر می باشد. برای مقابله با این مشکل با توجه به پروفایل و رفتار کاربران اقدام به ساخت ضدهرزنامه های شخصی می کنند، تا نامه های الکترونیکی تبلیغاتی به جای هرزنامه فیلتر نشوند و هر کاربری نامه الکترونیکی مورد علاقه خود را دریافت کند. در این مقاله ما یک پروفایل جدید را همراه با نامه های الکترونیکی تبلیغاتیدر حیطه کتابفروشی بر خط به دانشجویان ارائه کرده و پاسخ آنها را جمع آوری می کنیم. سپس از بین روشهای مشهور دسته بندی، شبکه عصبی را انتخاب کرده و در دو حالت با پروفایل و بدون پروفایل، برای دو مجموعه داده مجزا مدل سازی می کنیم. نتایج بدست آمده برای هر دو مجموعه نشان می دهد که پروفایل کاربران می تواند تاثیر زیادی در دسته بندی درست نامه های الکترونیکی تبلیغاتی داشته باشد