سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش منطقه ای روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

علی جان حسنی – عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان
حسن ابوالحسن شهیدی – دانشجویان کارشناسی ارشد
غلامحسین سیف زادفومنی –

چکیده:

ازابعاد تکنولوژِ آموزشی استفاده از ابزارها برای آموزش است استفاده از وسایل سمعی و بصری درآموزش به سالهای ۱۹۰۰ بازمی گردد همراه بااختراع وساخت وسایل سمعی و بصری جدید کتابهایی نیز درزمینه آموزش بصری نوشته شد که نقش اصلی درآموزش را ایفا می کردند با شروع جنگ جهانی دوم کانون فعالیت ها درزمینه وسایل سمعی و بصری از محافل تعلیم و تربیت به ارتش امریکا منتقل شد گروه های اجتماعی درادوار اولیه حیات انسان محدود بوده وبا گذشت زمان برتعداد و تنوع آنها افزوده شده به مرور موجب تاسیسات موسسات و سازمان های اجتماعی مختلف گردیده اند هدف انسان از تاسیس این دسته از سازمان ها و موسسات رفع نیازهای خود بوده است و از انجایی که اموزشی و پرورش از دسته نهادها و سازمان هایی استکه رشد ان موجب رشد و توسعه دربخش های آتی جامعه خواهد شد شایسته است که گسترش فناوری اطلاعات و استفاده از ابزارها و مفاهیم نوین موجبات بسط اطلاعات دستسی آسان و کم هزینه را برای فراگیران اعم از دانش آموزان و توصیه آن به والدین و حتی آموزش همزمان والدین و فرزندان را فراهم کند و زمینه تبادل سریع اطلاعات و تعاملات فرهنگی را میسر می سازد.