سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: ششمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

سید محمود میرحسینی – کارشناس ارشد مهندسی تکنولوژی نساجی، گروه صنایع نساجی، دانشکده فنی ا
سعید شیخ زاده نجار – استاد یار، دانشکده مهندسی نساجی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران
وحید محمدی – استادیار، گروه مهندسی نساجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر

چکیده:

از آنجائی که نخ رینگ درمقایسه با سایر سیستم های ریسندگی دارای کیفیت مطلوب است با پیشرفت تکنولوژی تحقیقات متعددی جهت بهبود این سیستم صورت گرفت که هر یک تا حدودی مطالبی را دراین راستا افزودند.دراین تحقیق درسیستم ریسندگی جت – رینگ تاثیر فشار هوا و فاصله جت از غلتک تولید برروی خواص فیزیکی و مکانیکی نخهای تولیدی از جنس پنبه ۱۰۰% وپنبه / پلی استر با نمره ۲۰/(۱) انگلیسی و مقایسه آن با نخ تولیدی درسیستم ریسندگی رینگ صورت گرفت. نتایج نشان می دهد که موئینگی نخهای جت رینگ درمقایسه با نخهای رینگ بطور متوسط حدود ۶۰ درصد کاهش یافت و فاصله جت و فشار هوا، روی موئینگی نخهای پنبه / پلی استر تاثیر معنی داری دارد .همچین سیستم ریسندگی جت رینگ، درصد ازدیاد طول تا حد پارگی نخهای پنبه ای را کاهش و درصد نایکنواختی نخهای پنبه ای را افزایش می دهد و لیکن تاثیر آن برروی نخهای پنبه / پلی استر برعکس می باشد.درنهایت درفشار هوا ۰٫۵ بار و فاصله ۷ سانتی متری جت از غلتک تولید، شرایط بهینه تولید درسیستم ریسندگی جت – رینگ ملاحظه گردید.