سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی ترافیک و ایمنی

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

مهدی ارسنجانی – کارشناس دایره استانداردمعاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک
علیرضا جهانگیری – معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور

چکیده:

دراین مقاله ابتدا الگوریتم عملکرد ترمز ضدقفل با مدل یک چهارم خودرو با درنظر گرفتن شرایط مختلف محیطی تهیه شده است سپس در مرحله دوم سعی شده است که تاثیر پارامترهای مختلف از جمله شعاع عملکرد ترمز و شرایط راه از لحاظ تغییرات ضریب اصطکاک مورد بررسی قرار گیرد مدلسازی ترمز در بخش شبیه سازی مکانیک نرم افزار Matlab انجام گردیده است مدل طراحی شده کاملا بصورت پارامتری بوده و قابلیت بررسی تاثیر متغیرهای مختلف را در محیط های گوناگونی از جمله شرایط آسفالت خشک خیس، برفی و یخی را دارا می باشد