سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

انسیه کنعانی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی
علی ملاحسینی – دانشیار
محمدعلی فرقانی – استادیار

چکیده:

هر چند نقش کسب و کارهای کوچک در بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال زایی کشور بسیار حائز اهمیت می باشد.اما با گذر زمان تعداد کسب و کارهای کوچکی که از صحنه رقابت خارج می شوند روند صعودی دارد. حال برای اینکه این نوع کسب و کارها بتوانند در محیطی که دائما در حال تغییر و دگرگونی است پایدار باقی مانده و مشکلاتی که با آنها مواجه هستند را پشت سر گذاشته و به رشد مناسبی دست یابند، نیازمند انجام فعالیت های کارآفرینانه می باشند. در نتیجه لازم می باشد تا به بررسی تاثیر حضور رویکرد کارآفرینانه و مدیریت کارآفرینانه بر عملکرد سازمانی در این کسب و کارها بپردازیم. بررسی ها نشان می دهد که رویکرد کارآفرینانه و مدیریت کارآفرینانه می تواند بر عملکرد سازمانی تاثیر گذاشته و آن را بهبود بخشد