سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

شهریار فتحی مولایی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ملکان
عظیمه اشرف پور – مدرس دانشگاه پیام نوربناب
مریم وثوقیان – مدرس دانشگاه پیام نورمراغه

چکیده:

باتوجه به جهانی شدن اقتصادومحوشدن مرزهای واقعی کشورها برخی کشورها درحال توسعه مثل ایران با ورود بی رویه محصولات خارج یمواجه است که تهدیدی برای تولید ملی کشور محسوب میشود بنابراین برای مقابله با ورود کالاهای خارجی لازم است که موانع تولید و عرضه درداخل کشور شناسایی شده و برطرف شود یکی از ایرادات وارد برمحصولات داخلی از دیدمصرف کنندگان پایین بودن کیفیت کالاهای داخلی درمقایسه با کالاهای خارجی می باشد و بهبود کیفیت کالا میتواند مهمترین عامل تاثیر گذار برارتقاتولید داخلی و مصرف کالاهای داخلی باشد البته بهبود کیفیتی که منجر به افزایش قیمت محصول نشود چرا که برای ارتقا تولید و مصرف داخلی باید قیمت ها درسطح رقابتی حفظ شود دراین مقاله سعی میشود ابتدا مفهوم کیفیت و مدلهای کیفی ارایه شده و سپس روشهای کاربرد این مدلها برای بهبود کیفیت و ارتقا سطح تولیدات داخلی ارایه گردد.