سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: سومین همایش ملی مهندسی صنایع و سیستم

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمدرضا قلی زاده توچائی – کارشناس ارشد دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
یاسمن رجب زاده – کارشناس ارشد دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
محمدرضا تقی زاده – کارشناس ارشد دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

چکیده:

با توجه به تحولاتی که امروزه در اداره ی سازمان ها و سامانه های تولیدی بوجود آمده، ابزارها و تکنیک های فراوانی توسعه یافته و بکارگرفته می شوند. تفکر ناب که یکی از مهمترین آنها به شمار می آید، به سازمانی اشاره دارد که فرآیندها را بدون اتلاف منابع به انجام می رساند و یا با مصرف منابع کمتر تولیدی بیشتری را محقق می نماید. تکنیک چابک نیز یکی دیگر از انواع تکنیک های زنجیره تامین می باشد که به انعطاف پذیری می نگرد و بر پاسخگویی به تغییرات غیر قابل پیش بینی بازار متمرکز است. الگوهای ناب و چابک امروزه مورد توجه بسیاری از شرکت های تولیدی که به دنبال بهبود در عملکردشان بوده اند، قرار گرفته است. این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین استراتژی های زنجیره تامین و عملکرد بازاریابی شرکت های تولید کننده محصولات غذایی و آشامیدنی شهرستان رشت آغاز گردید.