سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

علی ملاحسینی –
ابراهیم جعفری سنگری –
اعظم حسین زاده –

چکیده:

با توجه به تاثیر و نفوذ رده های بالای سازمان در تعیین استراتژی ها و اهداف سازمان و اهمیت کارآفرینی سازمانی در بهبود عملکردها، در این تحقیق به مطالعه تاثیر رتبه های بالای سازمان بر کار آفرینی سازمانی پرداخته شده است.این مطالعه نشان می دهد که مدل سازی هیئت مدیره و تیم های مدیریت ارشد، به بهبود درک ما از کارآفرینی سازمانی کمک می کند.در این مقاله برای بررسی چگونگی تاثیر گذاری هیئت مدیره و تیم های مدیریت ارشد از تاثیرات فردی ، ترکیبی و تعاملی این گروه ها بر کارآفرینی سازمانی استفاده شده است.تحلیل های تکمیلی از جنبه های خاص کارآفرینی سازمانی نشان می دهد که استفاده از مدل های ترکیبی هیئت مدیره و تیم های مدیریت ارشد نسبت به مدل های جداگانه در پیش بینی کارآفرینی سازمانی موثرتر هستند.نتایج به دست آمده بیان می کند که تحلیل ابعاد خاص کارآفرینی سازمانی می تواند نیاز به مدل هایی را که به طور ترکیبی تاثیرات هیئت مدیره و مدیریت ارشد را در پیش بینی کارآفرینی سازمانی اندازه گیری می کند مورد حمایت قرار دهد.