سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی شهر الکترونیک

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

علی اصغر طاهرآبادی – عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور
آزاده صالح پور – دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، باشگاه پژوهشگران جوان، همدان، ایرا
نوشین سعیدفر – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

چکیده:

توسعه فن آوری اطلاعات در امور بانکداری نیز تأثیر گذاشته و بانکداری الکترونیک شیوه ارائه خدمات به مشتریان را دچار دگرگونی نموده است. افزایش سرعت و دقت کار و کاهش هزینه ها از جمله مزایای عمده استفاده از این فناوری است و انتظار می رود در نهایت بر عملکرد مالی بانک ها تأثیر مثبتی داشته باشد. در این پژوهش اثرات توسعه بانکداری بر عملکرد مالی شعب بانک ملت استان کرمانشاه بررسی می شود. تعداد دستگاه های (ATM) و پایانه های فروش (POS) و تعداد تراکنش های آنها به عنوان متغیر نمایانگر توسعه بانکداری الکترونیک استفاده شده اند. نتایج تحقیق نشان می دهد که تراکنش ماهانه دستگاههای (POS و ATM) با درآمدها و هزینه ها ارتباط مستقیم داشته اند.