سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنگره کاربرد فناوری اطلاعات در سلامت

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

احمد فلاح نژاد – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
علی جانعلی زاده –

چکیده:

همراه با رشد سریع تکنولوژی و آموزش مبتنی براینترنت روشهای یادگیری ترکیبی گسترش یافته و کلاسهای سنتی به سوی محیطهای یادگیری مجازی سوق داده شده است هدف این مطالعه بررسی تاثیر دو روش اموزش مجازی و سنتی بربهبود مهارت های پزشکی است این بررسی روی دو گروه متفاوت از نظر نوع آموزش صورت گرفته است دریک گروه مطالب تئوری به روش سخنرانی و واحد عملی از طریق محیط آزمایشگاهی و با استفاده از مانکن و درگروه دوم مطالعه تئوری و عملی از طریق سیستم های مجازی و انیمیشن های تعاملی آموزش داده شود درپایان با استفاده از آزمون اسکی ارزشیابی بالینی ساختارمند عینی مورد ارزشیابی قرارگرفت که نتایج آن بیان می کند که دربسیاری از مهارت های عملی بهره گیری از روش سنتی درکنار آموزش های نوین با توجه به نوپا بودن آموزشهای مجازی می تواند زمینه تعمیق مهارتهای فراگرفته شده را فراهم آورد.