سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی سالانه انرژی پاک

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

عبدالوحید مهدوی نیا – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر,شرکت توزیع نیروی
جمال بیضاء – گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر
آیدین سخاوتی – گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

چکیده:

خودروهای الکتریکی به دلیل توان پایین و محدود اکثر باتری ها ، دارای قدرت پایین بوده و از طرفی به دلیل اینکه به هنگام شتاب ،جریان زیادی از باتریها بایستی کشیده شود که خود باعث افزایش تلفات و کاهش طول عمر باتریها می گردد، این خودروها در عملدارای شتاب بالایی نمی باشند ، می توان با استفاده ازیک سیستم انرژی کمکی ؛از انرژی بازیابی شده ترمزی استفاده نمود و عملکرد خودرو را بهبود بخشید. در این مقاله ابتدا توپولوژی سیستم انرژی کمکی با ساختار خازنی و مبدلBuck-boost آنالیز شده وسپس عملکرد حلقه های کنترلی سیستم مذکور ،در حالتهای مختلف کاهش و افزایششتاب خودرو ،برای محافظت از باتریها درمقابل افزایش شارژ باتری ها ، و همچنین کشیده شدن جریان زیاد از باتریها به هنگام تقاضای توان ماکزیمم خودرو، با شبیه سازی درمحیطMatlab مورد بررسی قرار گرفته است