سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: همایش منطقه ای تولید ملی، حمایت از کار سرمایه ایرانی

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

صغری یداللهی – عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد آزا
علی رفیقی – عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تقی طبرسا – عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

چکیده:

در این تحقیق به وضعیت کنونی واحدهای تولیدی صنایع چوب (واحدهای ساخت و تولید محصولات چوبی) از نظر میزان سرمایه اولیه در شروع کار، تعداد افراد شاغل در کارگاه ها و میزان تخصص آنها، نحوهبازاریابی و مشکلات بازار یابی در کارگاه های صنایع چوب استان گلستان پرداخته شد. اطلاعات از طریق پرسشنامه از ۱۲۷ واحد تولیدی صنایع چوب که در بخش های ساخت و تولید کابینت،انواع مبلمان اداری و خانگی و دکوراسیون منازل فعالیت دارند، در سطح شهرستان های استان گلستان حاصل گردید.تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده نشان داد که کمترین درصد تأسیس کارگاه در سالهای قبل از ۱۳۵۰ بوده است ۷۶/۳درصد از تولیدکنندگان فعالیتی جهت بازاریابی انجام نداده و علت اصلی آنرا هزینه بربودن و نداشتن امکانات و نیروی متخصص عنوان کرده اند ۲۵/۹درصد آنها نیز ضرورتی برای تبلیغات و بازاریابی ندانسته اند و کار خوب و کیفیت مناسب کارهای تولیدی، شناخته بودن و برخورد مناسب را بهترین تبلیغات دانسته اند