سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد و مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

امید پورخلیلی – کارشناس ارشد رشته مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد،گروه مدیریت صنعتی، نجفآباد، ایران

چکیده:

این روزها شاهد نوع جدیدی از بازاریابی میباشیم، که آن حفظ رضایت مشتریان فعلی از طریق ارتباطات بعدی و خدمات پس از فروش است. به این دلیل که بر سازمانها پوشیده نیست، هزینه ی پیدا کردن مشتریان جدید به مراتب بالاتر از حفظ مشتریان فعلی میباشد. در همین راستا برآنیم تا با استفاده از اطلاعاات خخیره شده مشتریان در سیستم ERP سازمان، امکان جستجو و ارتباطات بعدی با مشتریان را سنجیده و از این طریق جوامع هدف بازاریابی را مشخص کرده و محصولات و خدمات بعدی را به آنها معرفی نماییم. این مقاله در پی ایجادارتباط بین سیستم ERP و بازاریابی میباشد، به این منظور که درک بهتر و اجرای موثرتر این سیستم برنامه ریزی منابع سازمان، میتواند در مسیر گردآوری دادهها و اطلاعاات فروش نقش موثری نیز در بازاریابی سازمان ایفا نماید. همچنین سعی شده است در حین ارئهی پژوهش با نمایش صفحهای از عاملیات قابل انجام در بسته نرم افزاری ERP روشهای غیر فنی کهبرای عاموم قابل درک باشد انجام پذیرد