سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: سومین کنفرانس ملی سازه و فولاد و اولین کنفرانس ملی سازه های سبک فولادی (LSF)

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مژده امانی – دانشجوی دکتری،دانشگاه صنعتی امیرکبیر،دانشکده مهندسی عمران و محیط ز
عباس قدمی بدرلو – دانشجوی کارشناسی ارشد،دانشگاه صنعتی امیرکبیر،دانشکده مهندسی عمران
محمد مهدی علی نیا – استاد و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر،دانشکده مهندسی عمران و

چکیده:

مطالعات پارامتری با هدف بررسی اثرفولادHPS 70W بررفتار کلی و مقاومت خمشی پلهای متشکل ازتیرورقهای فولادی I شکل خمیده درپلان انجام شده است برای مدلسازی ازنرم افزار اجزا محدود ABAQUS استفاده و صحت آنها از طریق مقایسه با نتایج تجربی موجود کنترل شد براساس نتایج بدست آمده استفاده ازفولاد با عملکرد بالا دربال تیرورقها سبب افزایش چشمگیر مقاومت خمشی نسبت به حالت کاربرد فولاد معمولی شده و این امر می تواند کاهش ابعاد بال و درنتیجه کاهش وزن را به همراه داشته باشد علاوه براین ظرفیت خمشی مقاطع هیبریدی نسبت به مقاطع هموژن ساخته شده از فولاد HPS 70W به دلیل تسلیم زودهنگام جان اندکی کاهش می یابد.