سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی شبیه سازی سیستمهای مکانیکی

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

مهدی ترابی – تهران ،دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی
شعبان علیاری شوره دلی – تهران،استادیاردانشکده مهندسی مکانیکدانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
کامران مبینی – تهران،استادیاردانشکده مهندسی مکانیکدانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

چکیده:

در این مقاله با استفاده از شبیه سازی با نرم افزارGT -Suite وتطبیق آن با آزمایشات تجربی ، مقدار انتقال حرارت در دورهای مختلف موتور با سرعت های متفاوت خودرو ،در دو حالت ( آب واتیلن گلیکول ) و (آب و ذرات معلق نانوAL2O3 در آب ) اندازه گیری شده است . طبق نتایج حاصل ، مقدار انتقال حرارت از موتور در حالت استفاده از نانو سیال، بیشتر از حالت اول بوده و دمای نانوسیال خروجی از موتور درسرعت های هدف یعنی : زیر ۲۰Km/h و همینطور سرعت های بالای ۱۰۰Km/h کاهش تقریبا ۹درجه سانتی گراد را نشان می دهد. . با استفاده از این فناوری می توان اندازه رادیاتور و حجم سیستم خنک کاری را کوچکتر انتخاب کرد.با کاهش نیروی درگ و مقدار آب در گردش سیستم خنک کاری توان تلف شده موتور کاهش می یابد. که در نهایت به کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست منجر می شود