سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی نانومواد و نانو تکنولوژی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

مهدی ترابی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
شعبان علیاری شوره دلی – استادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
کامران مبینی – استادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

چکیده:

دراین مقاله با استفاده از شبیه سازی با نرم افزار GT – Suite و تطبیق ان با آزمایشات تجربی مقدار انتقال حرارت در دوره های مختلف موتور با سرعتهای متفاوت خودرو دردوحالت آب و اتیلن گلیکول و آب و ذرات معلق نانو AL٢O٣ در آب اندازه گیری شده است طبق نتایج حاصل مقدار انتقال حرارت از موتور درحالت استفاده از نانوسیال بیشتر از حالت اول بوده ودمای نانوسیال خروجی از موتور درسرعتهای هدف یعنی زیر۲۰Km/h و همین طور سرعتهای بالای ۱۰۰Km/h کاهش تقریبا ۹ درجه سانتی گراد را نشان میدهد با استفاده از این فناوری nanotechnology می توان اندازه رادیاتور و حجم سیستم خنک کاری را کوچکتر انتخاب کرد با کاهش نیروی درگ و مقدار آب درگردش سیستم خنک کاری توان تلفن شده موتور کاهش می یابد که درنهایت به کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست منجر می شود .