سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: سومین همایش ملی نساجی و پوشاک

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

حسن دهقان دهنوی – عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات یزد
رضا مشهدی زاده اردکانی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت نساجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

چکیده:

امروزه سازمان ها در زنجیره تامین به دنبال افزایش اثربخشی و کارایی خود می باشند از انجا که در صنعت نساجی ا رضای نیازهای مشتریان و کسب موقعیتهای برتر در بازار یکی از دغدغه های اصلی مدیران و از جهتی به دلیل تنوع تامین کنندگان که به نوعی می تواند بر کیفیت و تحویل محصول نهایی به مشتریان تاثیر گذار باشد زنجیره تامین می تواند بعنوان یکی از راهکارهای افزایش اثربخشی و کارایی دراین صنعت مطرح باشد بنابراین شناسایی و بررسی عوامل مانع تحقق اثربخشی مورد انتظار در زنجیره تامین دارای اهمیت فراوان می باشد. دراین مقاله به بررسی و مقایسه اثرات مربوط به پیش بینی تقاضا انباشته کردن سفارشات، سهمیه بندی و قیمت گذاری محصول، محرکهای عملکرد که از عوامل مهم در ایجاد اثر شلاقی در یک زنجیره تامین چهارسطحی شامل خرده فروش، عمده فروش سازنده تولید کننده و تامین کننده هستند پرداخته می شود.