سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: بیستمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

سیدمهدی دربندی – دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی شریف
فرزاد وصالی – دانشجوی کارشناسی ارشد
علیرضا آباده – کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا

چکیده:

دراین تحقیق به مدلسازی و تحلیل ارتعاشات درخطوط انتقال نیروی چهارباندل پرداخته می شود ابتدا معادلات ارتعاشی سیستم استخراج شده و سپس مقادیر ویژه به روش عددی محاسبه شده اند برای محاسبه بیشترین سطح کرنش درهرشکل مود سیستم روش موازنه انرژی به کارگرفته شده و اثرمحل قرارگرفتن اسپیسرها مورد بررسی قرارگرفته است نتایج نشان میدهد که انتخاب بهینه تعداد و محل قرارگیری اسپیسرها درخطوط انتقال اثرقابل توجهی برخستگی و خرابی زودرس هادی ها خواهد داشت.