سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نخستین کنفرانس ملی رویکرد سیستمی در ایران

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

محمد علی خاصی – دانشجوی مکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – گرایش بازاریابی – دانشگاه یزد
زهرا یاوری – عضو هیئت علمی دانشگاه شیخ بهایی اصفهان

چکیده:

ارزیابی اثربخشی تبلیغات امروزه به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه ی تبلیغات مطرح است. تحقیق حاضر با استفاده از دو پرسشنامه خرده فروشان و مشتریان و نمونه گیری به روش سهمیه ای در خصوص اثربخشی تبلیغات سمپلینگ شرکت کالی در استان اصفهان از خرده فروشان و مشتریان این شرکت نظر سنجی نموده است. در این تحقیق اثربخشی تبلیغات بر اساس مدل سلسله مراتب تاثیرات که شامل مواردی از قبیل آکاهی ، اطلاعات ، علاقه ، ارجحیت دادن ، متقاعد کردن و اقدام به خرید است مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج ازمون حاکی از ان است که تبلیغات سمپلینگ شرکت کاله تنها بر افزیش اطلاعات در خرده فروشان و ایجاد علافه در مشتریان موثر بوده است.