سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نوزدهمین همایش سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

علی رهروی – کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان
سعید ضیایی راد – دانشیار دانشگاه صنعتی اصفهان
محسن اصفهانیان – استادیار دانشگاه صنعتی اصفهان

چکیده:

در مقاله حاضر به بررسی اثرات حرارتی و نیرویی یاتاقان لغزشی می پردازیم اختلاف تنش برشی در نقاط مختلف روانکار منجر به ایجاد یک ناحیه داغ برروی روتور درون یاتاقان بدست می اید پس از آن شرایط مرزی و روش حل آن مورد بررسی قرار می گیرد یاتاقان لغزشی دارای اثرات مهم نیرویی می باشد این خاصیت به کمک ضرایب سختی و استهلاک محاسبه می شود که روش م حاسبه این ضرایب نیز توضیح داده می شود.