سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی آموزش در ایران ۱۴۰۴

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

عطیه سلیمانی –
رضا موحدی –

چکیده:

آموزش، مهم ترین و کلیدی ترین نقش در توسعه کارآفرینی و فرهنگ سازی چه در درون مؤسسات و نهادهای مختلف و چه در سطح جامعه دارا می باشد. امروزه این نگرش وجود دارد که سرمایه اصلی دانشگاههای آینده از فارغ التحصیلان کارآفرین تأمین خواهد شد؛ لذا باید برنامه ریزی دقیق و منسجمی در زمینه آموزش کارآفرینی در این مؤسسات صورت گیرد. به همین خاطر یکی از اهداف ویژه آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها، افزایشیادگیری دانشجویان از طریق ایجاد خلاقیت، نوآوری و خود اشتغالی می باشد. متأسفانه نظام آموزشی عالی ایران نتوانسته خود را با اقدامات لازم در جهت گسترش آموزش کارآفرینی انطباق دهد که البته در این راه موانع و مشکلاتی وجود دارد که با برطرف شدن آنها دانشگاههای ما کارآفرین خواهند شد.در این مقاله سعی شده است تا با مرور اسناد و مدارک موجود کتابخانه ای ضرورت، اهمیت و اثرات آموزش کارآفرینی مورد بررسی قرار گرفته سپس چالش ها و راهکارهای آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی، بیان گردد.