سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: هجدهمین همایش ملی و چهارمین سمینار بین المللی بیمه و توسعه

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

نادر مظلومی – عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی(ره)
هادی ملکی – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بیمه دانشگاه علامه طباطبائی(ره)
نسیم کردستانی – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بیمه دانشگاه علامه طباطبائی(ره)
محبوبه موحدی نیا – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بیمه دانشگاه علامه طباطبائی(ره)

چکیده:

با توجه به تغییرات روزافزونی که در تجارت جهانی رخ داده است، کسب و کار الکترونیک تاثیر عمده ای بر صنایع از جمله صنعت بیمه داشته است. در صنعت بیمه ایران با توجه به تحولات صورت گرفته نظیر خصوصی سازی و آزادسازی تعرفه ها و نیز رقابتی تر شدن صنعت بیمه، لزوم بهره مندی شرکت های بیمه ایرانی از کسب و کار الکترونیک اهمیت ویژه ای یافته است. شرکت های بیمه جهت بهره گیری از مزایای تکنولوژی های نوین الکترونیکی با موانع متعددی روبرو هستند. از این رو اهمیت آمادگی شرکت های بیمه در این راستا دوچندان می نماید. در این مقاله با بررسی موانع پیش روی شرکت های بیمه و با تمرکز بر روی نمایندگی های این شرکتها، به شناسایی مدل های مختلف در زمینه پذیرش تکنولوژی/ اینترنت پرداخته شده، و در نهایت مناسب ترین مدل برای فعالان این صنعت که مدل مدل TAM2 می باشد، پیشنهاد گردیده است.