سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

سیدعلی قهاری – کارشناس خط و سازه های ریلی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ا

چکیده:

تراورس های بتنی به عنوان یکی از مهمترین اجزاء سازه ای روسازی خط بالاستی دارای جایگاه ویژه ای است. از آنجا که این عضو بتنی در معرض شرایط آب و هوائی متنوعی قرار می گیرد مساله کنترل خوردگی و دوام آن از اهمیت بسزائی برخوردار خواهد بود. در این مقاله تلاش شده است تا میزان افزایش مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت های کششی و خمشی بتن و ملات مسلح شده به فیبر پلی پروپیلن مورد بررسی قرار گیرد. برای این منظور ، مقدار الیاف بهینه ی PP برابر kg/m3 7.0 به بتن اضافه شده و تاثیر آن بر رفتار ۰۷ نمونه ساخته شده مطالعه گردیده است. نتایج نشان دهنده کاهش مقاومت فشاری، افزایش مقاومت کششی ، مقاومت خمشی ، افزایش مقاومت الکتریکی ، کاهش مقدار فراصوت و افزایش VB ، ۸٫۷% به ترتیب ۳۳و۱۰و۱۱و۲٫۵و۵۱% است.