سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش جلوه های فرهنگی استان کردستان

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

مرتضی فاتحی پور – کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی
حمید شریعتی – کارشناسی ارشد مدیریت مالی

چکیده:

گردشگری آثار و پیامدهای مثبت بسیاری بروضعیت اقتصادی طبیعی اجتماعی فرهنگی جهانی دارد و توانسته است توجه بخش عمومی و خصوصی را به خود جلب نماید گردشگری زمینه افزایش فرصتهای شغلی و درآمدهای ارزی درآمدهای مالیاتی را فراهم می نماید کشورهای درحا لتوسعه و توسعه یافته توجه خاصی برای توسعه کشور از طریق امور مرتبط با توریسم دارند یکی از کشورهای درحال توسعه جمهوری اسلامی ایران می باشد که سیاست گذاران کشور توجه و تلاش بسیاری برای توسعه بخش گردشگری بعنوان عاملی برای معرفی تمدن میراث فرهنگی تاریخی و طبیعی به جهانیان و وسیله ای برای دستیابی به توسعه اقتصادی نیز می باشد منابع و جاذبه های غنی فرهنگی و طبیعی ایران که بسیاری از آنها منحصر بفرد می باشد باعث شده است که ایران را به عنوان یکی از مقصدهای مهم گردشگری محسوب شود گردشگری پیش از آنکه یک صنعت و فعالیت اقتصادی باشد پدیده ای فرهنگی است و نقش مهمی در ایجاد تغییرات فرهنگی ایفا می کند فرهنگ گردشگر و میزبان در محیطی به نام مقصد بطور مستقیم و بلاواسطه عرضه می شود بهره برداری صحیح از این تعامل فرهنگی منجر به تقویت فرهنگ ملی و درک بهتر فرهنگ بین المللی می شود جهانی سازی فرهنگی و مقاومت خرده فرهنگ ها برای جلوگیری از حل شدن دراین فرهنگ جهانی یکیا ز مهمترین دغدغه های حافظان و دلسوزان فرهنگ ملی در کشورهاست.