مقاله بررسی نقش برند در خرید خودروهای لوکس کشور که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۹۱ در مدیریت بازرگانی از صفحه ۱ تا ۲۰ منتشر شده است.
نام: بررسی نقش برند در خرید خودروهای لوکس کشور
این مقاله دارای ۲۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله برند
مقاله خودروی لوکس
مقاله عوامل موثر بر خرید
مقاله AHP

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: بلالی مجید
جناب آقای / سرکار خانم: آقازاده هاشم
جناب آقای / سرکار خانم: احمدی سمیه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این مقاله به منظور بررسی بازار خودروهای لوکس کشور، ابتدا روند عرضه- تقاضای خودرو با توجه به ذائقه مشتریان و دیگر عوامل اثرگذار در تصمیم خرید، با کمک منابع کتابخانه ای و مصاحبه با متخصصان و نخبگان بررسی شده است. نتایج با الگوی تصمیم گیری AHP و نرم افزار super decision تحلیل شده است. جهت ایجاد مدل برای پنج خودروی مبنا در کل نوزده عامل موثر شناسایی گردید (شش مشخصات محصول، چهار محدوده سنی، سه شرایط مشتری، شش روشهای موثر در تبلیغ و معرفی محصولات). سپس با مدل ایجاد شده، بازار بالقوه ۲۱ خودروهای لوکس با قیمت به نسبت بالا در رنج ۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بررسی گردید. نتایج نشان می دهد بدلیل تعرفه بالا و تنوع کم محصول وارداتی، خودروهای مونتاژ داخل، با پوشش خدمات گسترده تر، تعرفه قطعات پایین تر و قیمت مناسب تر بازار بهتری دارند. البته اگر درصد قطعات داخلی یا زمان عرضه آنها خیلی زیاد باشد، رشد بازار کمتری دارند. اعتماد مشتریان به برند خودروهای کره نسبت به ژاپنی و اروپایی کمتر است ولی به علت قیمت مناسب بازار خوبی دارند .