مقاله بررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفته پرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهی های تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در آذر و دی ۱۳۹۳ در جستارهای زبانی از صفحه ۶۷ تا ۸۶ منتشر شده است.
نام: بررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفته پرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهی های تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی)
این مقاله دارای ۲۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نشانه- معناشناسی
مقاله گفته پرداز
مقاله گفته
مقاله گفتمان
مقاله تیزر

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: صالح بلوردی آنیتا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
ابزارهای مورد استفاده در نشانه- معناشناسی می توانند بر مضامین متفاوتی پیاده شوند. هدف ما در این مقاله بررسی چگونگی برقراری ارتباط در تبلیغات تلویزیونی است. تبلیغات، نوعی وسیله ارتباطی تلقی می شود که در آن طبق آخرین مدل های ارتباطی، به دلیل وجود همزمان تصاویر و کلام، فرستنده قادر است پیامی پیچیده برای دریافت کننده خود بفرستد. برحسب اینکه گفته پرداز به چه شکل پدیدار می شود و چه گفته ای را برای ارتباط با مخاطبش انتخاب می کند، ساختار پیام می تواند به شکل های گوناگون به نمایش درآید. بر همین اساس، چهار شکل متفاوت گفتمان ساخته می شود که هر یک کارکرد گفتمانی خود را دارند. از طرفی گفته پرداز می تواند به شکل نوشتاری یا شنیداری نمایان شود. نوشتار می تواند به موازات تصویر حرکت کرده، معنای آن را تکمیل کند و یا ایهام های تصویر را به کنار نهاده، منظور اصلی فرستنده پیام را منتقل کند. با شروع صدای خارج صحنه، گفته پرداز به گوینده یا فرستنده پیام تغییر ماهیت می دهد؛ بر این اساس، منشأ صدا در تصویر مشخص می کند او تا چه حد بر گفتمان خود تسلط دارد. همه این عوامل بر قابلیت پذیرش تبلیغ توسط بیننده و سوق دادن او به خرید خدمات یا کالا تاثیرگذار هستند.