مقاله بررسی میزان رضایت مندی از سیستم BRT؛ مطالعه موردی خط (۳) پایانه علم و صنعت-خاوران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۲ در برنامه ریزی فضایی از صفحه ۵۷ تا ۷۴ منتشر شده است.
نام: بررسی میزان رضایت مندی از سیستم BRT؛ مطالعه موردی خط (۳) پایانه علم و صنعت-خاوران
این مقاله دارای ۱۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله حمل و نقل عمومی
مقاله BRT
مقاله رضایت مندی
مقاله پایانه علم و صنعت-خاوران

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: زیاری کرامت اله
جناب آقای / سرکار خانم: حاجی شریفی آرزو
جناب آقای / سرکار خانم: رمضان زاده مهدی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
رشد و توسعه سیستم حمل و نقل عمومی مناسب خدمتی بزرگ در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان است سیستم BRT یکی از جدیدترین انواع سیستم حمل ونقل عمومی است و امروزه ایجاد و استفاده از آن به شیوه فزاینده ای افزایش یافته است. شهر تهران همانند بسیاری از شهر های جهان، با هدف گام برداشتن در مسیر توسعه و بهبود شیوه های حمل و نقلی اقدام به ایجاد مسیر ویژه اتوبوس های BRT نموده است. با وجود مشکلات فراوانی که امروزه شهر تهران با آن رو به رو است کیفیت خدمات رسانی این سیستم حمل و نقلی می تواند نقش کلیدی در کاهش مشکلات موجود داشته باشد. هدف این مقاله، بررسی سطح رضایت مندی مسافران از عملکرد سیستم BRT در مسیر (پایانه علم و صنعت-خاوران) است. روش تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی با تاکید بر پیمایش میدانی و تهیه و تکمیل پرسشنامه است. اطلاعات جمع آوری شده با استفاه از نرم افزار SPSS مورد پردازش قرار گرفته است. بررسی نشان می دهد بیشترین افراد استفاده کننده از این سیستم شاغلان با سطح درآمدی متفاوت هستند و ارزیابی عملکرد این سامانه در مجموع بیانگر رضایت نسبی و متوسط شهروندان از این سامانه حمل و نقلی است، هر چند در برخی از مواردچون زمان دسترسی به مقصد و کاهش ترافیک رضایت مندی شهروندان بالاست و از بین بردن موانعی چون گره های ترافیکی در طول مسیر، افزایش امنیت و ارتقای کیفیت داخل اتوبوس از نظر شهروندان می تواند عواملی مهم در جذب مسافران بیشتر و کاهش جذابیت اتومبیل شخصی باشد.