مقاله بررسی میزان برخورداری دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه از مهارت های شهروندی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۲ در جامعه شناسی زنان (زن و جامعه) از صفحه ۱۰۷ تا ۱۲۳ منتشر شده است.
نام: بررسی میزان برخورداری دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه از مهارت های شهروندی
این مقاله دارای ۱۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله شهروندی
مقاله تربیت شهروندی
مقاله مهارت های شهروندی
مقاله دوره متوسطه نظری

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: قلتاش عباس
جناب آقای / سرکار خانم: صالحی مسلم
جناب آقای / سرکار خانم: محمدجانی صدیقه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
این پژوهش با هدف بررسی میزان برخورداری دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری ناحیه ۴ شهر شیراز از مهارت های شهروندی انجام گرفته است. در این پژوهش از روش توصیفی از نوع مقطعی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری بوده اند، روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای (با توجه به رشته های تحصیلی) بوده است با استفاده از جدول کرجسی و مورگان نمونه ای برابر با ۳۶۰ نفر از دانش آموزان انتخاب گردید. ابزار جمع آوری داده ها، آزمون سنجش مهارت های شهروندی بود که پس از مطالعه مبانی نظری تهیه و تدوین شد و روایی محتوایی آن به وسیله متخصصان علوم تربیتی دانشگاه تعیین گردید. برای تحلیل داده ها از آزمون t تک نمونه ای و تحلیل واریانس استفاده شده است. نتایج بیانگر آن بود که دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری از مهارت های شهروندی در سطحی بالاتر از متوسط برخوردار بوده اند و بین مهارت های شهروندی دانش آموزان دختر پایه سوم رشته های تجربی، علوم انسانی و ریاضی تفاوت معنادار وجود دارد.