مقاله بررسی مقایسه ای مهارت تشخیص قافیه در کودکان نارساخوان ۹-۷ ساله با کودکان طبیعی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۹۳ در علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد از صفحه ۲۷ تا ۳۲ منتشر شده است.
نام: بررسی مقایسه ای مهارت تشخیص قافیه در کودکان نارساخوان ۹-۷ ساله با کودکان طبیعی
این مقاله دارای ۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نارساخوانی
مقاله تشخیص قافیه
مقاله خواندن

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: مردانی نجمه
جناب آقای / سرکار خانم: الهی الهه
جناب آقای / سرکار خانم: خورشیدی عزت
جناب آقای / سرکار خانم: قائمی حمیده
جناب آقای / سرکار خانم: سبحانی راد داوود
جناب آقای / سرکار خانم: جمالی جمشید

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:

هدف: هدف این مقاله، مقایسه مهارت تشخیص قافیه در کودکان نارساخوان ۹-۷ ساله با همسالان طبیعی شان می باشد.
روش بررسی: در این مطالعه با استفاده از آزمون آگاهی واجشناختی، ۱۵ کودک نارساخوان ۹-۷ ساله از نظر مهارت تشخیص قافیه با ۱۵ کودک که از لحاظ سن و جنس با آن ها تطبیق یافته بودند، مورد مقایسه قرار گرفتند.
یافته ها: میانگین نمره آزمون مهارت تشخیص قافیه درکودکان شرکت کننده در مطالعه، در کودکان نارساخوان ۶٫۴۷±۱٫۶۴ و در کودکان معمولی ۸٫۷۳±۱٫۵۳ بود. میانگین نمره آزمون مهارت تشخیص قافیه درکودکان نارساخوان بطور معناداری از کودکان معمولی کمتر بود (t=3.907, p=0.001).
نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان می دهد که تفاوت معناداری در مهارت تشخیص قافیه بین کودکان نارساخوان و همتایان طبیعی آنها وجود دارد. کودکان نارساخوان میانگین نمرات کمتری را نشان می دهند و در این مهارت دچار نقص می باشند.