دانلود مقاله بررسی علل لغو اعمال جراحی در بیمارستان شهدای کرمانشاه در شش ماه اول سال ۱۳۹۱
مقاله بررسی علل لغو اعمال جراحی در بیمارستان شهدای کرمانشاه در شش ماه اول سال ۱۳۹۱ که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در پاییز و زمستان ۱۳۸۹ در مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت) از صفحه ۲۹ تا ۳۵ منتشر شده است.
نام: بررسی علل لغو اعمال جراحی در بیمارستان شهدای کرمانشاه در شش ماه اول سال ۱۳۹۱
این مقاله دارای ۷ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بیمارستان
مقاله لغو عمل
مقاله عمل جراحی
نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: محمدی علی
جناب آقای / سرکار خانم: ستوده رحمان
جناب آقای / سرکار خانم: محمدی روح اله
جناب آقای / سرکار خانم: گهواره شکیبا
جناب آقای / سرکار خانم: عسگرنژاد مریم
چکیده و خلاصهای از مقاله:
مقدمه: بهره وری اتاق های عمل از عوامل اصلی در تعیین هزینه های بیمارستان بوده و منابع زیادی صرف مدیریت آنها می شود تا اعمال جراحی به موقع انجام گیرند. با این وجود لغو اعمال جراحی از مهم ترین علل در عدم کارایی و اتلاف منابع بوده و باعث ایجاد استرس و نارضایتی بیمار و همراهان می شود. لذا هدف از این مطالعه، بررسی میزان و علل لغو اعمال جراحی در بیمارستان شهدا کرمانشاه بود.
روش پژوهش: مطالعه توصیفی بود و به روش مقطعی انجام شد. داده ها از واحد آمار بیمارستان جمع آوری شدند و بر اساس گروه های جراحی به پنج سرویس (ارتوپدی، چشم، جراحی عمومی، زیبایی و ارولوژی که تخصص های فعال در بیمارستان بودند) تقسیم شدند. علل لغو اعمال جراحی نیز به پنج دسته: عوامل مربوط به جراح، متخصص بیهوشی، مشکلات بالینی بیمار، مشکلات اتاق عمل، مشکلات مربوط به بیمار تقسیم گردیدند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS16 و شاخص های آمار توصیفی تحلیل شدند.
یافته ها: از ۳۶۱۲ عمل جراحی برنامه ریزی شده، ۱٫۳ درصد آن لغو گردیده بود. بیشترین عمل های لغو شده مربوط به سرویس جراحی عمومی با ۲٫۳۱ درصد و کمترین، سرویس چشم با ۰٫۵۴ درصد بود. مشکلات بالینی بیمار با ۶۴ درصد بیشترین و مشکلات مربوط به اتاق عمل با ۶ درصد کمترین علل لغو اعمال جراحی بودند.
نتیجه گیری: مشکلات بالینی بیمار بیشترین عامل لغو اعمال جراحی بود، لذا ارزیابی بیمار قبل از عمل جراحی می تواند به حل این مشکل کمک کند و باعث مدیریت بهتر اتاق عمل، اثر بخشی منابع و افزایش رضایت بیمار شود.