مقاله بررسی تجربی پاسخ به ضربه کامپوزیت های مشبک استوانه ای تحت برخورد بالستیک که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در اردیبهشت ۱۳۹۳ در مهندسی مکانیک مدرس (فنی و مهندسی مدرس) از صفحه ۴۱ تا ۴۶ منتشر شده است.
نام: بررسی تجربی پاسخ به ضربه کامپوزیت های مشبک استوانه ای تحت برخورد بالستیک
این مقاله دارای ۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ضربه بالستیک
مقاله کامپوزیت مشبک
مقاله سطح شکست
مقاله تقویت کننده

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: هدایتیان محمد
جناب آقای / سرکار خانم: لیاقت غلامحسین
جناب آقای / سرکار خانم: رحیمی غلامحسین
جناب آقای / سرکار خانم: پل محمدحسین
جناب آقای / سرکار خانم: خوش سرور مهدی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این مقاله رفتار بالستیک کامپوزیت های مشبک استوانه ای که امروزه به طور گسترده ای در سازه های مهندسی استفاده می شوند، به روش تجربی مورد بررسی قرار می گیرد. در این تحقیق، سازه به شیوه پیچش الیاف به روش جایگذاری دستی ساخته شده است. به منظور تست ضربه ای سازه از تفنگ گازی بهره گرفته شد و در هر آزمون سرعت های ورودی و خروجی پرتابه ثبت شده است. نتایج نشان می دهند که وجود ریب های مجزا، مانع نفوذ آسیب از یک سلول به سلول مجاور می شود و سازه در سرعت نزدیک به حد بالستیک نسبت به سرعت بالاتر رفتاری متفاوت از خود نشان می دهد به این معنا که با نزدیک شدن به ریب ها به دلیل افزایش موضعی سفتی سازه سرعت حد بالستیک افزایش می یابد، در حالیکه در سرعت بالاتر از حد بالستیک به دلیل اینکه ریب ها منجر به کاهش سطح شکست و کاهش تغییر شکل های کلی و موضعی سازه می شوند، پرتابه پس از برخورد با سرعت بیشتری از نمونه های مشبک نسبت به پوسته استوانه ای کامپوزیتی ساده خارج شده است. جدایش در پوسته خارجی و تقویت کننده ها، جدایش تقویت کننده ها از پوسته، سرعت خروجی پرتابه، سطح شکست و اثر انحنای پوسته در دو سرعت (سرعت نزدیک به حد بالستیک و سرعت بالاتر از حد بالستیک)، به عنوان نتایج تجربی ارائه و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند.