مقاله بررسی تاثیر دو نوع نوجویی حسی و شناختی بر شیوه های خرید مصرف کننده که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۲ در پژوهشگر (مدیریت) از صفحه ۴۹ تا ۶۰ منتشر شده است.
نام: بررسی تاثیر دو نوع نوجویی حسی و شناختی بر شیوه های خرید مصرف کننده
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رفتار مصرف کننده
مقاله سبک های تصمیم گیری
مقاله مدل اسپرولز و کندال
مقاله نوجویی شناختی
مقاله نوجویی حسی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: غفاری آشتیانی پیمان
جناب آقای / سرکار خانم: زنجیردار مجید
جناب آقای / سرکار خانم: داوری مریم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف از تحقیق حاضر، بررسی سبک خرید نوجویان به عنوان اولین گروه استفاده کننده از محصول جدید است. شناسایی مصرف کنندگانی که به صورت بالقوه خریداران اولیه محصولات بازار محسوب می شوند کلید موفقیت و سودآور بودن محصولات جدید است. بنابراین درک شیوه های تصمیم گیری این مصرف کنندگان نوجو برای تصمیم گیری صحیح و ایجاد استراتژی ها و تاکتیک های موثر بازاریابی و فروش محصولات جدید ضروری است. مصرف کنندگان نوجو به دو دسته شناختی و حسی تقسیم می شوند. تحقیق حاضر با عنوان بررسی تاثیر دو نوع نوجویی حسی و شناختی بر شیوه های خرید مصرف کننده، در واقع سبک خرید این دو نوع مصرف کنندگان نوجو را بررسی می کند. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روش تحقیق و ماهیت از جمله تحقیقات علی و از شاخه میدانی می باشد. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسش نامه جمع آوری شده است. پرسش نامه مذکور توسط ۴۲۸ نفر از دانشجویان دانشگاه های اراک تکمیل گردید. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد نوجویان شناختی در تصمیم گیری خریدشان به کیفیت توجه می کنند و نوجویان حسی بر اساس سبک های توجه به نام و نشان تجاری، توجه به مد و جنبه تفریحی و سبک خرید از روی عادت؛ خرید می کنند، همچنین نوجویان شناختی بر نحوه تصمیم گیری نوجویان حسی تاثیر می گذارند.