مقاله بررسی تاثیر استفاده از توربوکولر در کاهش مصرف انرژی موتورهای احتراق جرقه ای با نسبت تراکم بالا که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۹ در تبدیل انرژی از صفحه ۹ تا ۱۸ منتشر شده است.
نام: بررسی تاثیر استفاده از توربوکولر در کاهش مصرف انرژی موتورهای احتراق جرقه ای با نسبت تراکم بالا
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مدل سازی
مقاله موتورهای SI
مقاله نسبت تراکم بالا
مقاله راندمان حجمی
مقاله راندمان حرارتی
مقاله توربوکولر

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: پول تنگری رضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این مقاله به شبیه سازی کامپیوتری بازیابی انرژی تلف شده از اگزوز یک موتور احتراق جرقه ای SI مرسوم (با نسبت تراکم بالا) در جهت افزایش راندمان حجمی و راندمان حرارتی پرداخته شده است. در دستیابی عملی به هدف فوق از یک توربین برای مهار توان تلف شده اگزوز استفاده خواهد شد و با استفاده از یک جعبه دنده کاهنده توان توربین به کمپرسور مربوط به سیستم تبرید گازی اتومبیل انتقال می یابد. از آنجایی که در این حالت، سیستم تبرید اتومبیل به منظور خنک کاری هوای ورودی موتور نیز استفاده خواهند شد، این ترکیب توربوکولر نامگذاری شده است. در شبیه سازی فرایندهای احتراق، از مدل واقعی احتراقی وشنی با روش تکرار و تقریب استفاده گردید. کلیه خصوصیات ترمودینامیکی هوای ورودی، نوع سوخت، بازه احتراقی و زمان جرقه شمع، دمای بدنه سیلندر و سطح فرار حرارت و … و خصوصیات مکانیکی روانکار، اصطکاک بدنه پیستون و رینگها در نظر گرفته شد و نتایج با نتایج مراجع مقایسه شده است.