مقاله بررسی اثر تغییر پارامترهای طراحی بر مدل استاتیکی پیل سوختی پلیمری و مقایسه آن با نتایج الگوریتم ژنتیک که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۹ در تبدیل انرژی از صفحه ۴۶ تا ۵۳ منتشر شده است.
نام: بررسی اثر تغییر پارامترهای طراحی بر مدل استاتیکی پیل سوختی پلیمری و مقایسه آن با نتایج الگوریتم ژنتیک
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ولتاژ
مقاله توان
مقاله پیل سوختی
مقاله مدل استاتیکی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: سبحانی نژاد محمود
جناب آقای / سرکار خانم: یوسفی کیا مجتبی
جناب آقای / سرکار خانم: قنبرزاده افشین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف از انجام این مقاله بررسی اثر پارامترهای طراحی پیل سوختی بر ولتاژ و توان خروجی پیل سوختی پلیمری در مدل استاتیکی می باشد. در پیلهای سوختی شرایط عامل و متغیر های طراحی نقش مهمی در بهبود عملکرد پیل ها دارند. در این کار ما برروی شبیه سازی عددی اثرات پارامترهای طراحی بویژه درجه حرارت، فشار، سطح مقطع و ضخامت غشاء پیل سوختی تمرکز کرده ایم. در این مطالعه فشار آند و فشار کاتد را به اختصار فشار پیل سوختی می نامیم. در انجام این مقاله دما بین ۲۹۸ تا ۳۵۳ درجه کلوین، فشار بین ۱٫۲ تا ۱۰ اتمسفر، سطح مقطع سلول بین  0.016تا  0.05مترمربع در نظر گرفته شده است. نمودارهای ولتاژ-جریان در این مقاله در اثر تغییر پارامترهای مختلف طراحی نمایش داده شده اند. نتایج حاصله در این مطالعه با استفاده از نرم افزار MATLAB بدست آمده اند.