سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت

تعداد صفحات: ۲۱

نویسنده(ها):

علی فرهادی محلی – دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ب
محمود فرهادی محلی – دانشجوی دکترای جامعه شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

چکیده:

در عصر اطلاعات، تجارت الکترونیکی که در بسیاری از کشورها فراگیر و گسترده شده و مدل تجاری سنتی را به شدت تغییر داده نیز برای تبادل پول و اعتبارات نیازمند بانک الکترونیکی است و در سیستم بانکداری کشور ما نیز در دهه اخیر تلاشهای فراوانی برای استفاده از سیستم های پرداخت الکترونیک صورت گرفته که ثمره آن در ارائه خدمات سودمند بانکداری اینترنتی و استفاده از کارتهای بانکی است. در تداوم این تلاش ها اقداماتی نیز در جهت راه اندازی سیستمهای دیگر پرداخت الکترونیکی و همچون کارت و حساب های جاری الکترونیکی انجام گرفته است. در مجموع تمامی این تغییرات و تحولات در صنعت بانکداری امروز در راستای ارائه خدمات بهتر به مشتریان است و بانک های الکترونیکی نیز در این راستا می توانند مفید باشند. لذا در این مقاله به بررسی بانکداری الکترونیکی چالش ها زیرساخت های مورد نیاز توسعه بانکداری الکترونیکی در ایران پرداخته شده است.