مقاله بازی خبری و جنگ نرم که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۲ در راهبرد اجتماعی فرهنگی از صفحه ۱۷۱ تا ۲۱۱ منتشر شده است.
نام: بازی خبری و جنگ نرم
این مقاله دارای ۴۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بازی خبری
مقاله جنگ نرم
مقاله بازی های ویدئویی
مقاله بازی های آنلاین
مقاله بازی سازی و بازی های ممنوعه

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: سلطانی فر محمد
جناب آقای / سرکار خانم: سلیمی مریم
جناب آقای / سرکار خانم: مظلومی فر بهروز

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
توسعه بازی های رایانه ای و آنلاین، با درک اثرگذاری بالای این بازی ها بر کاربران، نه تنها دولت ها و سازمان های غیرخبری را در قالب «بازی سازی»، بلکه سازمان های خبری را نیز با عنوان «بازی خبری» به بهره گیری از این نوع بازی ها سوق داده است. بازی های خبری که امروزه نوع جدیدی از روایت در حوزه روزنامه نگاری محسوب می شوند، همچون دیگر بازی های رایانه ای و آنلاین، به ابرازی در خدمت «جنگ نرم» تبدیل شده اند. پیش بینی شده که بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ این نوع بازی ها ۱۰ درصد رشد داشته باشند. با درک تاثیر بازی های مذکور، به ویژه از منظر ایدئولوژیکی که گاه شباهت هایی به «بازی های ممنوعه» می یابند، شناخت دقیق بازی خبری، مفهوم، انواع، نحوه طراحی، چالش ها و خطوط قرمز در این نوع بازی را به ویژه از دریچه «جنگ نرم» ضروری می سازد که تمرکز اصلی این مقاله نیز بر آن است.