سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: چهارمین کنفرانس مهندسی رسانه

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

مصطفی توکلی نیا – دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران
امیرعباس مهدوی – دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران
رضا آقائی زاده ظروفی – دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران

چکیده:

هدف ما طراحی و پیاده سازی یک نرم افزار بازسازی سه بعدی زمین فوتبال است، همچنین می خواهیم امکاناتی برای تحلیل بازی در اختیار کاربر قرار دهیم. امکاناتی از قبیل تغییر مکان دوربین و زاویه دید یا امکاناتی برای کنترل جریان بازی و عقب و جلو زدن یا متوقف کردن جریان بازی. همچنین قصد داریم یک سناریوی فوتبال طراحی کنیم و با استفاده از نرم افزار بازسازی سه بعدی، یک بازی کوتاه تولید نماییم و در نهایت با یک روش دقیق به صورت استریو از آن تصویر برداری کنیم. برای پیاده سازی نرم افزار بازسازی سه بعدی باید جزئیات بسیاری را به صورت گرافیکی طراحی و پیاده سازی نماییم. باید ورزشگاه، بازیکنان، زمین چمن، دروازه ها، توپ و بسیاری دیگر را با استفاده از مدل های موجود و یا با کدنویسی کتابخانه های گرافیکی آماده نماییم و در نهایت تمام جزئیات به خصوص بازیکنان و توپ را در مختصات درستشان که از یک فایل ورودی خوانده می شود قرار دهیم.